Blog > O tom, co se děje > Kterak jsme byli u založení PR týmu Českého červeného kříže

Kterak jsme byli u založení PR týmu Českého červeného kříže

Znáte Červený kříž? Jasně že jo. To jsou přece ti… no ti, co jezdí s těmi bílými auty pomáhat takovejm těm… že jo.

Podobně mlhavé povědomí o této mimořádně důležité humanitární organizaci má nemalá část veřejnosti. Když letos v únoru vypukla válka na Ukrajině, zástupci ČČK byli mezi prvními, kdo začali v oblasti konfliktu pomáhat.   Jedním z hlavních úkolů Červeného kříže je civilní ochrana obyvatelstva a zmírňování utrpení obětí různých druhů katastrof. To se bez podpory úřadů, dárců či dobrovolníků dělat nedá. A podporu získáte pouze tehdy, pokud se o vaší činnosti ví…  Ukrajinská válka se stala zásadním impulsem pro změnu komunikační strategie ČCK. Organizace si uvědomila, že bez profesionálního komunikačního týmu a efektivní komunikace na sociálních sítích se už dál neobejde. A my byli u toho.

 

A jak to tedy bylo? PR tým vznikl na konci letošního února – bezprostředně po vypuknutí války na Ukrajině. V tu chvíli jsme (konkrétně Jarka) nabídli bezplatnou komunikační spolupráci. Organizace projevila zájem o naše schopnosti a zkušenosti v oblasti sociálních médií. . Pak už to šlo rychle. Vzali jsme si na starost grafickou část komunikace a od té doby tvoříme doprovodné vizuály, stříháme videa a konzultujeme komunikační strategii. PR tým je sestaven z dobrovolníků napříč obory i kraji, a svou činnost si koordinuje na pravidelných obdenních „videostatusech“.

 

Z našeho pohledu bylo zásadní maximálně sjednotit komunikaci Českého červeného kříže směrem k veřejnosti a médiím. Úkol kategorie „vyšší dívčí“, protože po celé republice funguje hromada oblastních spolků, které si to samozřejmě dělají po svém. Na tom není nic špatného, je ale třeba pohlídat, aby celorepubliková komunikace měla jednotnou koncepci a jasné cíle. Začali jsme sjednocením komunikace na sociálních sítích, a postupně své působení rozšiřujeme.

Naše práce na sociálních sítích Českého červeného kříže se samozřejmě netýká pouze války. Jeho pracovníci se věnují široké škále témat souvisejících s ochranou zdraví a pomoci potřebným. Proto jsme v první prázdninový den do světa vypustili kraťoučké odlehčené video, ve kterém členové našeho týmu demonstrují, jak by se měl člověk chránit před nástrahami často pekelného letního počasí.

 

 

Na sociálních sítích je skvělé, že efektivitu komunikace vidíte, a můžete ladit obsah, formu i frekvenci podle reakcí publika. A když se trefíte do černého, můžete se radovat.

Nám se to povedlo právě se zmíněným letním videíčkem:

 

stat_1.jpg

 

stat_2.jpg

 

Ve zkratce: je to dobrý. Tenhle post trhnul rekordy v dosavadní komunikaci organizace. A i ty další si vedou dobře. A jdeme dál!

 

Mít nejen pocit, ale i jistotu, že to, co děláme, má smysl, je prostě k nezaplacení.

kriz.png