Pro média

martina.png
Martina Kemrová

Communication manager


Tiskové zprávy

VASKY KUPUJÍ BOTAS – A CO NA TO LID?

3. 5. 2023

Praha, Brno, 3. 5. 2023 – Akvizice Botas x Vasky vyvolala na českém internetovém rybníčku vlnu tsunami. Analytici Adbros se zaměřili na období 13. března (první zpráva o zájmu firmy Vasky o koupi Botasu) až 13. dubna. V tomto období bylo relevantních 1051 zmínek a (na ČR věru netradičně) převažovaly zmínky pozitivní.

Více čtení

Prezidentské kampaně – 1. kolo

19. 1. 2023

Praha, Brno, 19. ledna 2023 – Jak dopadlo první kolo prezidentských voleb již víme, ke kvalitě kampaní se vyjadřovala řada odborníků, ale jak komunikaci viděl lid na sociálních sítích? Na to jsme se zaměřili v rámci projektu Prezidentské volby 2023 analyzujícím ohlas volebních spotů v období 26. 12. 2022 - 8. 1. 2023. Vzhledem k enormnímu množství zmínek se naši analytici zaměřili na 3 favorizované kandidáty – Danuši Nerudovou, Andreje Babiše a Petra Pavla. Největší ohlas z ostatních kandidátů zaznamenala kampaň kandidáta SPD Jaroslava Bašty, založená na slibu odvolat vládu.

Více čtení

Vánoční kampaně

27. 12. 2022

Praha, Brno, 27. prosince 2022 – Vánoce jsou za námi, brsalát pomalu dochází, ale vánoční kampaně běží dál. Prasátka, jeleni, pejsci, stromečky, máma – jelen a, ano, Alzák... Této „zvěří“ se může vyhnou jen slepý a hluchý. A tak jsme se mrkli jsme se na to, co na vánoční kampaně značek Češi říkají. 

Více čtení

Black Friday

22. 11. 2022

Brno, Praha 24.11. 2022 – Těšíte se, nebo se vám ježí chlupy na zádech? Děsíte se nákupního šílenství, nebo klikáte jako vzteklí, abyste přihodili svých pár tisíc k těm 70 miliardám, které Češi dle odhadů letos utratí online? Teoreticky je Black Friday čtvrtý pátek v listopadu, letos 25. 11., ale někteří obchodníci ho zařazují po celý rok, a nejen v pátek. Proč to dělají? Samé otázky. My v Adbrosu jsme si položili další: Jak slevové šílenství zvané Black Friday vnímají čeští zákazníci na sociálních sítích? 

Více čtení

Forejt vs. Morejt

9. 9. 2022

Praha – Brno, 9. září 2022 – Jak říkají zkušení: „Lépe dobře ukrást než špatně vymyslet“. Tím se patrně řídili marketéři v McDonalds´s při tvorbě reklamní kampaně Mc’n’Roll. Spojení celebrity (Přemka Forejta) a hraní na burgery a další suroviny ve hudebním klipu kapičku připomíná kampaň řetězce Edeca s hudebníkem Marcem Rebilletem. Nuž, McDonald’s má kuchařskou celebritu s hudebními sklony. Reklama, v níž Forejt hraje na suroviny a do chytlavého beatu z kuchyně Kapitána Dema rapuje „fresh, mňam, mám to rád“, v půlce srpna obletěla internet a nenechala veřejnost chladnou. Úder vrátilo nikoliv Imperium, ale Bageterie Boulevard, která se spojila s internetovým bavičem Martinem Mikyskou alias Mikýřem alias Martinem Morejtem, aby si společně posvítili na to, co je to brambora.

Více čtení

Zlatej vozík válcuje Kompot

18. 8. 2022

Brno – Praha, 18. srpna 2022 - Moderní raper Kapitán Demo alias Jiří Burian, vtipné hlášky, zlaté řetězy, helikoptéry a značkové tašky s nápisy Gnocci či Bulgur. I tak může vypadat reklamní kampaň na akční týden v Lidlu.  Co na ni říkají uživatelé sociálních sítí? A jak pozlacený rap stojí v porovnání s jarní kampaní Penny Marketu, jejíž tvůrci pro změnu vsadili na Michala Davida a jeho Nonstop (pardon, Kompot)?  Na to si posvítili analytici digitální agentury Adbros.

Více čtení

Polyamorie na sociálních sítích

5. 7. 2022

Adbros provedl výzkum, jehož cílem bylo zmapování diskusí vyvolaných články o polyamorních vztazích na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a dalších médiích. Analyzováno bylo sedm měsíců předcházejících medializaci polyamorních vztahů herečky Terezy Těžké v lednu roku 2021 a sedmi následujících měsíců. Z analýzy vyplývá, že po medializaci tématu se obecný pohled na polyamorii výrazně změnil. Došlo k významnému nárůstu negativních reakcí napříč všemi diskusemi. Současně došlo k poklesu kladných komentářů.

Více čtení

Externí komunikaci Adbrosu má na starosti Martina Kemrová

27. 6. 2022

Brněnská digitální společnost Adbros rostla a rostla a rostla…až došla k názoru, že by měla začít systematicky komunikovat i navenek (interně to dělá už dlouho, to se rozumí). Bratři Michal a Petr Sedláčkové se rozhodli angažovat hvězdu středoevropského formátu, dlouholetou mluvčí T-Mobile, praštěnou jogínku a vysloužilou tanečnici, milovnici psů, kapybar, vombatů a plyšáků, Martinu Kemrovou. 

Více čtení

Nové „cookies“ vzbudily v lidech vlnu odporu

28. 3. 2022

Adbros v období od 1. prosince 2021 do 28. února 2022 na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse týkající se novely Zákona o elektronických komunikacích, která vešla v platnost 1. 1. 2022.

Více čtení

Vánoční kampaň Kofoly jednoznačně získala srdce uživatelů sociálních sítích

22. 2. 2022

Adbros v období od 1. listopadu do 24. prosince 2021 na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse týkající se značek Kofola a Coca-Cola. Sledovány byly především reakce na vánoční kampaně jednotlivých značek. V pozitivních reakcí Kofola svého konkurenta jednoznačně převálcovala.

Více čtení

Olympijské hry vs. Čína

4. 2. 2022

Adbros v období od 29. ledna do 2. února na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse vyvolané tématem účasti sportovců na letošních olympijských hrách. Sledovány byly názory na bojkot olympijských her z důvodu aktuální politické situace v Číně.

Více čtení

Austrálie vs. Djokovič

24. 1. 2022

Adbros v období od 4. do 18. ledna na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse vyvolané aférou Novaka Djokoviče na letošním Australian Open. Sledovány byly reakce na jeho výsledné vyloučení z turnaje a vyhoštění ze země. Více než polovina diskutujících vyjádřila souhlas s rozhodnutím australských úřadů.

Více čtení

Brněnské nádraží na sociálních sítích

20. 8. 2021

Adbros v období od 12. do 25. července na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse vyvolané zveřejněním finální podoby nového brněnského hlavního nádraží. Ve své analýze odhaluje, jak uživatelé sociálních sítí hodnotili návrh železničního uzlu. Ten má v moravské metropoli vyrůst do roku 2035. Ve sledovaném období se v diskusi objevilo 1332 relevantních zmínek, v nichž dominovala témata týkající se vzhledu, ceny, doby stavby a umístění nového nádraží. Více než třetina komentujících se k těmto stěžejním bodům staví negativně, přičemž s kladnými reakcemi se setkávala především podoba nové stavby.

Více čtení