Praha, Brno, 3. 5. 2023 – Akvizice Botas x Vasky vyvolala na českém internetovém rybníčku vlnu tsunami. Analytici Adbros se zaměřili na období 13. března (první zpráva o zájmu firmy Vasky o koupi Botasu) až 13. dubna. V tomto období bylo relevantních 1051 zmínek a (na ČR věru netradičně) převažovaly zmínky pozitivní.
Praha, Brno, 19. ledna 2023 – Jak dopadlo první kolo prezidentských voleb již víme, ke kvalitě kampaní se vyjadřovala řada odborníků, ale jak komunikaci viděl lid na sociálních sítích? Na to jsme se zaměřili v rámci projektu Prezidentské volby 2023 analyzujícím ohlas volebních spotů v období 26. 12. 2022 - 8. 1. 2023. Vzhledem k enormnímu množství zmínek se naši analytici zaměřili na 3 favorizované kandidáty – Danuši Nerudovou, Andreje Babiše a Petra Pavla. Největší ohlas z ostatních kandidátů zaznamenala kampaň kandidáta SPD Jaroslava Bašty, založená na slibu odvolat vládu.
Praha, Brno, 27. prosince 2022 – Vánoce jsou za námi, brsalát pomalu dochází, ale vánoční kampaně běží dál. Prasátka, jeleni, pejsci, stromečky, máma – jelen a, ano, Alzák... Této „zvěří“ se může vyhnou jen slepý a hluchý. A tak jsme se mrkli jsme se na to, co na vánoční kampaně značek Češi říkají.
Brno, Praha 24.11. 2022 – Těšíte se, nebo se vám ježí chlupy na zádech? Děsíte se nákupního šílenství, nebo klikáte jako vzteklí, abyste přihodili svých pár tisíc k těm 70 miliardám, které Češi dle odhadů letos utratí online? Teoreticky je Black Friday čtvrtý pátek v listopadu, letos 25. 11., ale někteří obchodníci ho zařazují po celý rok, a nejen v pátek. Proč to dělají? Samé otázky. My v Adbrosu jsme si položili další: Jak slevové šílenství zvané Black Friday vnímají čeští zákazníci na sociálních sítích?
Praha – Brno, 9. září 2022 – Jak říkají zkušení: „Lépe dobře ukrást než špatně vymyslet“. Tím se patrně řídili marketéři v McDonalds´s při tvorbě reklamní kampaně Mc’n’Roll. Spojení celebrity (Přemka Forejta) a hraní na burgery a další suroviny ve hudebním klipu kapičku připomíná kampaň řetězce Edeca s hudebníkem Marcem Rebilletem. Nuž, McDonald’s má kuchařskou celebritu s hudebními sklony. Reklama, v níž Forejt hraje na suroviny a do chytlavého beatu z kuchyně Kapitána Dema rapuje „fresh, mňam, mám to rád“, v půlce srpna obletěla internet a nenechala veřejnost chladnou. Úder vrátilo nikoliv Imperium, ale Bageterie Boulevard, která se spojila s internetovým bavičem Martinem Mikyskou alias Mikýřem alias Martinem Morejtem, aby si společně posvítili na to, co je to brambora.
Brno – Praha, 18. srpna 2022 - Moderní raper Kapitán Demo alias Jiří Burian, vtipné hlášky, zlaté řetězy, helikoptéry a značkové tašky s nápisy Gnocci či Bulgur. I tak může vypadat reklamní kampaň na akční týden v Lidlu. Co na ni říkají uživatelé sociálních sítí? A jak pozlacený rap stojí v porovnání s jarní kampaní Penny Marketu, jejíž tvůrci pro změnu vsadili na Michala Davida a jeho Nonstop (pardon, Kompot)? Na to si posvítili analytici digitální agentury Adbros.
Adbros provedl výzkum, jehož cílem bylo zmapování diskusí vyvolaných články o polyamorních vztazích na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a dalších médiích. Analyzováno bylo sedm měsíců předcházejících medializaci polyamorních vztahů herečky Terezy Těžké v lednu roku 2021 a sedmi následujících měsíců. Z analýzy vyplývá, že po medializaci tématu se obecný pohled na polyamorii výrazně změnil. Došlo k významnému nárůstu negativních reakcí napříč všemi diskusemi. Současně došlo k poklesu kladných komentářů.
Brněnská digitální společnost Adbros rostla a rostla a rostla…až došla k názoru, že by měla začít systematicky komunikovat i navenek (interně to dělá už dlouho, to se rozumí). Bratři Michal a Petr Sedláčkové se rozhodli angažovat hvězdu středoevropského formátu, dlouholetou mluvčí T-Mobile, praštěnou jogínku a vysloužilou tanečnici, milovnici psů, kapybar, vombatů a plyšáků, Martinu Kemrovou.
Adbros v období od 1. prosince 2021 do 28. února 2022 na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse týkající se novely Zákona o elektronických komunikacích, která vešla v platnost 1. 1. 2022.
Adbros v období od 1. listopadu do 24. prosince 2021 na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse týkající se značek Kofola a Coca-Cola. Sledovány byly především reakce na vánoční kampaně jednotlivých značek. V pozitivních reakcí Kofola svého konkurenta jednoznačně převálcovala.
Adbros v období od 29. ledna do 2. února na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse vyvolané tématem účasti sportovců na letošních olympijských hrách. Sledovány byly názory na bojkot olympijských her z důvodu aktuální politické situace v Číně.
Adbros v období od 4. do 18. ledna na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse vyvolané aférou Novaka Djokoviče na letošním Australian Open. Sledovány byly reakce na jeho výsledné vyloučení z turnaje a vyhoštění ze země. Více než polovina diskutujících vyjádřila souhlas s rozhodnutím australských úřadů.
Adbros v období od 12. do 25. července na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a v dalších médiích monitoroval diskuse vyvolané zveřejněním finální podoby nového brněnského hlavního nádraží. Ve své analýze odhaluje, jak uživatelé sociálních sítí hodnotili návrh železničního uzlu. Ten má v moravské metropoli vyrůst do roku 2035. Ve sledovaném období se v diskusi objevilo 1332 relevantních zmínek, v nichž dominovala témata týkající se vzhledu, ceny, doby stavby a umístění nového nádraží. Více než třetina komentujících se k těmto stěžejním bodům staví negativně, přičemž s kladnými reakcemi se setkávala především podoba nové stavby.