16. 11. 2023 – Četné zákony a předpisy zanikají, jiné se – bohužel – objevují. Jedna z nových povinností se týká vinařů a distributorů výrobků z vinné révy. Obaly všech výrobků stáčených po 8. prosinci 2023 a určených koncovým spotřebitelům, musí obsahovat nové údaje. Nebude to snadné – čitelný seznam výživových údajů a obsažených složek může na etiketě zabrat opravdu dost místa, údaje ke všem šaržím je třeba někde skladovat... Ale máte štěstí, že jdeme právě kolem: s naší jednoduchou aplikací QR víno je řešení po ruce a na pár kliků.
Nové povinné značení výrobků z vinné révy
Všichni ti, kdo produkují/distribuují víno pro koncové zákazníky, musí od 8. prosince letošního roku na obalech svých výrobků nově uvádět také výživové údaje a seznam složek. Nejdříve bude povinnost dopadat např. na vína s přívlastkem slámové víno, ledové víno ročníku 2023 nebo šumivá či perlivá vína, jejíchž sekundárná kvašení proběhlo po tomto datu. Podrobné informace jsme pro Vás sepsali v článku o povinných údajích na etiketě vína.
Jak? Elektronicky!
Požadované údaje je možné uvést na obalu či etiketě slovně, ale vzhledem k jejich množství je praktičtější je uvést elektronickými prostředky, tedy jakýmkoli strojově čitelným kódem, který poskytuje přímý přístup k povinným informacím. Drobnou komplikací je, že “tyto údaje nesmí zobrazovat jiné informace určené k prodejním nebo marketingovým účelům, a že zároveň nesmí být shromažďovány nebo sledovány žádné údaje o uživatelích”. To tedy znamená, že povinnost není možno splnit na internetových stránkách výrobce, protože ty obsahují informace relevantní pro marketing nebo údaji o prodejci. Kromě toho internetové stránky běžně sledují informace o uživatelích.
QR víno
Představujeme jednoduchou aplikaci QR víno, která tuto novou povinnost pomocí QR kódu elegantně vyřeší. Řešení umí každé odrůdě či šarži přiřadit všechny potřebné hodnoty, následně sama vygeneruje QR kód, k němuž vytvoří samostatnou chráněnou webovou stránku se všemi povinnými údaji. Zákazník se jednoduše dostane k informacím naskenováním QR kódu, etiketa není zatěžkaná četnými položkami a vinař získá zálohovanou a editovatelnou evidenci údajů ke všem svým výrobkům na jednom místě. Řešení je nabízeno v několika úrovních, z nichž si vybere klient jakékoli velikosti. Pokud potřebujete označit jen 5 odrůd/šarží ročně, řešení je zdarma.
U placených verzí Adbros poskytuje e-mailovou či telefonickou podporu a možnost bezplatného vyzkoušení zdarma na 30 dní.
Neradi kupujete zajíce v pytli? Nic snazšího: vyzkoušejte zdarma aplikaci QR víno a přesvědčte se.