Blog > O tom, co umíme > Monitoring a Social Media Listening

Monitoring a Social Media Listening

Monitoring a Social Media Listening

Monitoring tisku je jistě pěkná věc, ale o aktuální situaci vaší značky nebo náladě v branži vám toho v této době řekne pramálo. Ale co takový social media listening nebo monitoring? Seznamte se s analýzou pro 21. století. 

Social media listening (SoMeLi) vám poskytne komplexní monitoring konkurence a nejnovějších trendů ve vašem oboru. Tak abyste vždy věděli, na co se připravit, a co se o vašich produktech, službách, ale i konkurenci šušká na sociálních sítích. Díky usilovné práci našich analytiků s pokročilými nástroji získáte důležité poznatky a doporučení, a ušetříte si tak nejeden bolehlav. 

 

Social Media Monitoring vs. Listening 

Co je co?  Zatímco social media monitoring vám pomůže sledovat úspěch vašich kampaní, social media listening nabízí širší rozsah analýzy sociálních sítí a konkurence firmy. Umožní vám lépe pochopit vaše publikum a jeho potřeby: umí lépe porozumět online konverzacím o značkách, produktech a službách. A to jak vašich, tak těch konkurenčních. 

 

Co konkrétního vám tedy social media listening pomůže zjistit? 

  • Jak si vaše značka, produkt nebo služba stojí u veřejnosti či zákazníků.
  • Jaká témata lidé v souvislosti s vaší firmou na sociálních sítích řeší.
  • Jak lidé vnímají vaše aktivity, ať už jde o kampaně, služby, produkty nebo brand.
  • Analýza konkurence vám ukáže, jak si stojíte v porovnání s konkurenčními firmami v oboru.
  • Zda se kolem vaší firmy nelíhne akutní problém, který je potřeba ihned řešit.
  • Napoví, na co se zaměřit, aby váš byznys vzkvétal. 

 

A jak to celé probíhá?

  1. Společně dáme dohromady brief s detailními specifikacemi sledovaného tématu, cílů, termínů a formy reportingu.
  2. Společně definujeme klíčová slova, nastavíme projekt a připravíme koncept reportu.  
  3. Následuje sběr dat a jejich kategorizace podle relevance, témat a sentimentu.
  4. Na řadu přichází zpracování dat, korelace a interpretace poznatků.
  5. Zpracujeme report včetně podrobného výkladu, klíčových faktů v kontextu a dalších postřehů.  
  6. Pokud vám nestačí jednorázová zpětná vazba s doporučeními, můžeme se domluvit na pravidelné zprávě.  

 

Odkud zmínky sbíráme?

Pro co nejpřesnější analýzu sbíráme zmínky na nejrozšířenějších sociálních sítích, na Facebooku, na Instagramu, Twitteru, TikToku i YouTube. Umíme najít a analyzovat relevantní zmínky také na fórech, v internetových diskuzích, blozích a článcích

 

Pojďte s námi naslouchat sociálním sítím! Kontaktujte nás.