Blog > O tom, co umíme > Air Bank po letech změnila tvář… a co na to lid?

Air Bank po letech změnila tvář… a co na to lid?

Air Bank po letech změnila tvář… a co na to lid?

Časy se mění a pokud jste měli zelenou banku zafixovanou jako „tu s padající krychlí,“ možná jste zaznamenali změnu. Od 1. srpna totiž Air Bank po letech opustila kampaň s kladivem na zlého bankéře a nabrala nový směr. Nás samozřejmě zajímalo, jak se k tomu vyjadřovali Češi na sociálních sítích.

Novou, umírněnou kampaň s názvem „I to se může stát“ spustila Air Bank 1. srpna. Nahradila tak lety prověřené reklamy se zlým bankéřem, po kterém zbyl jen mastný flek. A už teď vám můžeme prozradit, že lid příliš nejásá.

 

Za období od 4. července do 9. srpna jsme na sítích sesbírali zhruba 200 zmínek. Obyvatelé internetu pak mnohem živěji diskutovali o hlavním protagonistovi kampaně Tomáši Měcháčkovi a jeho mimopracovních aktivitách, ale to pojďme nechat stranou. ;) Pokud jde o novou kampaň, pouze 12 % zmínek se neslo v pozitivním duchu, drtivých 79 % pak připadlo na zmínky negativní.

 

Pozitivní komentáře nejčastěji zmiňovaly, že koncept dobrého a zlého bankéře už byl po letech okoukaný a lidé uvítali změnu.

 

„Konečně, tahle trapárna mě už léta nebavila... :D“

 

 

Z větší části to však Air Bank nepěkně schytala. Tu někdo nevěděl, co se reklama snaží sdělit, pro někoho v ní naopak bylo informací až příliš. Až pětina uživatelů smutní za starým konceptem reklam, které prý považovali za jedny z nejlepších v Česku. Reklamu také citovali jako jeden z důvodů, proč k bance v minulosti přešli. Uživatelé se však nevyhýbali ani kritice Měcháčka, a to za jeho prohraný soudní spor s XTV. Podle nich by „soudem uznaný lhář“ neměl být tváří banky jakožto důvěryhodné organizace. Některé z reakcí přinášíme níže:

 

„@MediaGuruCZ @Air_Bank No, nevím. Přijde mi to jako krok vedle. Z těch svou reklam. Vždycky sem airbank reklamy dával za ukázky jak správně dělat reklamy, tohle možná skončí.“

 

„Pak ale změňte reklamu. Ta podobnost na KB je až moc okatá.“

 

„@mediarcz @Air_Bank @jakubpetrina @SkupinaPPF č, druhá nejotravnější reklama v dějinách ČR. Horší a agresivnější marketing měl už jen Babiš.“

 

„Mě tenhle koncept tedy neoslovil. Z té reklamy si nepamatuju absolutně nic a to už jsem jí párkrát viděl. Oproti předchozímu konceptu bych řekl ,,neurazí nenadchne,,. Asi chápu strategii nenavážení se do konkurence, ale chce to něco ozvláštňujícího / vtipného🥹😇“

 

„Tak tohle je nuda v Brně (Brno promine) , dlouhé, vyhozené peníze za reklamu která nemá šmrnc. Škoda. Těšila jsem se, ale jsem zklamaná.“

 

„Vůbec nechápu, jak s Měcháčkem po tom, co je odsouzeným lhářem, můžete coby banka, pro kterou by serióznost měla být alfou a omegou, dál spolupracovat. A to ani nemluvím o jeho dalších intelektuálních i společenských výjevech.“

 

„Tak vypadá to, že se Airbank přidává na stranu Coly, Fanty, Zalanda, Adidasu, apod. a vše bude tak úžasně barevné a korektní, až to přestane být přirozené a zbyde jen přirození. Uvidíme.“

 

 

 

To bylo naše social media listening okénko. Co na novou kampaň říkáte vy?